torsdag 24. september 2009

Du kommer til å slå deg med en jern

Sporveiene hadde gjort om t-banen til en berg-og-dalbane for å trekke flere kunder. Vi kjører igjennom hele byen mens det striregner. Jeg går av på Linderud for å kjøpe fugler. Jeg velger meg en blågrønn spurvpapegøye som jeg får med meg i et tamed-bur. Tbane-vogna svinger voldsomt mens uværet hveser over oss. Plutselig ser vi en kjempetornado strekke seg over hele himmelen. Den er sølvaktig hvit og skimrer i 97% cyan. Mamma skriker når superfenomenet danser over bylandskapet og drar med seg biler og hustak, og jeg får inntrykk av at dette er Guds arm som roter rundt i en bortglemt lomme. Vogna får strømstans. Mari vil ikke være med lenger. Jeg innser at månedskortet mitt har gått ut, og går av på Linderud igjen for å kjøpe en kampfisk. I et akvarium fylt med jord. Jeg ser fisken fortvile over feil element og tenker herregud. Gjeller er en skikkelig dårlig unnskyldning for å ikke holde pusten en liten stund. Det må vi alle innimellom.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Slitsom natt eller? ;)

Emilie sa...

jeg analyserer (ved hjelp av dream dictionary).

fisk - sjanse for graviditet eller at du er i en vanskelig situasjon du burde komme deg ut av.

fugl - underlige fugler tyder på at du har en fantastisk måte å se på kjærlighet på, ellers så kan det bety at du mangler fullstendig forståelse i det.

fuglebur - betyr at du føler deg fanget i en situasjon. du har låst deg fast.

tornado - kan bety at et forhold du har er selvdestruktiv, og du ser ikke hva som skjer rundt deg.

lyn - ting snur seg på en måte du ikke vil.

t-bane - du går "along" med hva alle andre gjør, dette betyr også at du er på riktig retning i livet, men kan også bety at du beskymrer deg over en situasjon, som vil ta seg opp til slutt.

Trulle sa...

Ojoj...her er det noen som fortsatte gitt, selv om det bare var filteret igjen!? Ser at ikke alt er bra for kroppen, men at en del ting kan gjøre noe med ANDRES sjelelige opplevelse. Takk for en fin start på dagen! Truls (Fabel)